perjantai 23. tammikuuta 2015

Och dagarna de går

Den här veckan har kanske inte varit min bästa vecka där både humöret och inspirationen/orken till att träna sviktat. I måndags blev det i alla fall yoga på gymmet och jag kom fram till att yoga inte är en träningsform för mig. Den är för lugn och enformig, vilket gör mig uttråkad. Det har jag märkt förut också.

Igårkväll kom jag hem till mamma och pappa, vilket var skönt. Förmiddagen idag gick åt till att springa på ärenden. Listan utgjordes av bland annat frissa- och biblioteksbesök. Nu ser mitt kråkbo igen lite bättre ut, i alla fall för stunden. Väl hemkomna med mamma började jag och pappa tapetsera om i mitt flickrum. Min önskan om randiga tapeter på två väggar och ljus enfärgad tapet på resten av väggarna föll i kras för en storblommig tapet på två av väggarna och en mörkare lila (surprise!) på resten, men jag är lika förälskade i dem för det. Idag fick vi tapetserat två och en halv vägg med lila och imorgon fortsätter arbetet. Bildbevis kommer senare när allt är färdigtapetserat och möblerna är på sina rätta platser.

Jag har nämligen tänkt möblera om i mitt rum också. Nu när alla tavlor är nertagna, alla onödiga småmöbler utflyttade och större möbler står mer eller mindre mitt på golvet ser jag på rummet på ett annat sätt och har fått nya idéer på hur jag kanske ska möblera rummet. Jag funderade på om jag skulle placera skrivbordet i det hörn där jag haft min säng, men å andra sidan är just den hörnan den enda delen av mitt rum jag varit riktigt nöjd med, så vi får se. En del mindre möbler ska jag flytta ut för gott, för jag har för mycket möbler i mitt rum för tillfället iom att det blivit ditskuffat en del sedan jag flyttade hemifrån.

Ikväll ska vi iaf på revyn. Skönt med lite omväxling.

Förutom tapetsering i helgen ska jag försöka få in lite träning för omväxlings skull. På tal om träning ska jag på måndag starta upp med mitt träningsschema jag satt upp. Jag känner mig spänd och förväntansfull inför uppdraget, för jag har satt in mycket mera styrketräning i mitt schema än jag haft tidigare. Borde jag också sätta upp ett kostprogram till mig själv? Med samma jag ställer frågan, inser jag att jag har en lista på menyförslag för frukost, mellanmål, lunch och middag, som jag kan utgå från när jag planerar min matlagning och listan kan ju alltid fyllas på vid behov. Jag tror det får duga, för jag försöker ändå se igenom kommande veckans matlagning och matintag på söndagskvällarna.

Därmed avslutar jag för denna gång, för att jag ska hinna med kvällens program och önskar alla en trevlig helg!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti