maanantai 12. tammikuuta 2015

Inspirationsbok

Idag har jag äntligen införskaffat mig en anteckningsbok från Clas Ohlson med svarta, hårda pärmar och spiral i sidan. Nu funderar ni säkert vad är detta för onödigt inlägg om ett anteckningsblock från Clas Ohlson? Och att jag väl kunde ha köpt den på bokhandeln?

Ja, det kunde jag ha gjort. MEN detta häfte är inte vilket häfte som helst, utan ett inspirationshäfte för en hälsosam livsstil. I detta häfte ska jag samla artiklar, recept, affirmationer och annat intressant som kan peppa mig att fortsätta leva sunt när motivationen tryter, men även för andra tillfällen. Det jag skriver och limmar in i häftet kan handla om träning, kost, personlig träning, hälsa i allmänhet... Ja, allt jag tycker passar in i ett sunt leverne i pappersformat. Ibland klipper jag nämligen ut intressanta artiklar, som jag sparar i någon låda och när jag sedan ska se på det närmare är artikeln försvunnen. Med andra ord är häftet även till för att samla upp dessa artiklar och urklipp på ett och samma ställe utan att de försvinner. Som ni ser på bilden har jag redan en hög med papper att limma in i häftet. I hopen finns både recept, bilder, en artikel om överkänslighet och affirmationer.

Varför är då denna bok köpt från just Clas Ohlson och inte från bokhandeln? Saken är nämligen den att jag har en träningsdagbok, en matdagbok och vanliga dagboken i samma bokserie. På så sätt vet jag att även denna bok hör till samma hälsa-serie, om jag kan kalla dessa böcker så.



- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti