lauantai 31. tammikuuta 2015

#BLOGGTRÄFF15



Idag var jag på bloggträff här i Vasa. Vi höll hus på Kaffehuset August, som jag gått så många gånger förbi, men aldrig kommit mig för att besöka. Det blev en del prat kring bloggande samtidigt som lunchen intogs, eller rättare sagt efterrätt för min del iom att jag hade lunchat hemma innan jag åkte iväg.

Några nya tips fick jag gällande bloggande, men annars tyckte jag att själva träffen var tråkig och blev rastlös ganska fort. Jag hade nämligen förväntat mig att det skulle vara mera sammanhållen diskussion och någonsorts program. Visst var det litegrann av det också, men mest blev det att ungefär hälften av gänget satt och pratade och resten satt för det mesta tysta och lyssnade med några inflikningar här och där. Jag hörde till den sist nämnda kategorin.

På väg till bilen efter bloggträffen fick jag en aha-upplevelse, som inte var av det positivaste slaget, men ack så nödvändig. Min en flera år gammal magkänsla har äntligen fått ord och en beskrivning!

- Matilda

2 kommenttia:

  1. Så ledsamt att höra att du hade tråkigt under träffen. Vad hade du velat tala om? Om du kommer mer på fler träffar (det hoppas jag att du gör!) får du hemskt gärna komma med egna förslag på samtalsämnen, eller starta diskussioner. Jag tycker att det var kul att du kom i alla fall och jag hoppas att du fick ut åtminstone litegrann av träffen. :)

    Nu ska jag kika runt på din blogg.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Inget fel på diskussionerna, det var bara en allmän känsla jag fick. Om det blir en nästa gång kan jag kanske förbereda mig på ett annat sätt.

      Poista