sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Avklara projekt och veckans planer

På en punkt i min så kallade nyårslista har jag kommit bra igång med redan, nämligen punkten "Avklara projekt". Igår fick jag klart dynvaret jag virkade till en prydnadsdyna till min säng i Vasa. Det blev en i mormorsrutor i färgerna vit och ljus lila, likt den jag virkade förra våren. Bildbevis kommer senare. Dessutom har jag kommit bra igång med mössan jag började sticka på för ett tag sedan. Visst har jag kvar en hel del, men är som sagt bra på gång. Ikväll fortsatte jag dessutom på det hemliga skrivprojektet, som jag ska försöka få klart innan jag tar mitt pick och pack och åker till Vasa för vårterminen i skolan.

Idag bestämde vi oss här hemma för att åka iväg till stan och bowla. Många gånger pratar vi i familjen om att vi på söndagar borde hitta på något annat program än att bara vara hemma, så idag gjorde vi slag i saken. Det var riktigt roligt att göra något annat än bara vara hemma, för när skolan igen börjar har jag varit ledig i en månad. I fredags var jag och E hemma hos H. Även det var riktigt trevligt. Vi pratade om hur jul- och nyårshelgen varit samt om den annalkande våren och våra vårplaner.

Imorgon börjar min sista jullovsvecka och i slutet av veckan drar jag iväg till Vasa för en ny termin med mycket skola, ifall jag kommer med på alla kurser jag har menat. Den kommande veckan ska det städas här hemma,tränas, handarbetas och packas. Egentligen hade vi tänkt städa redan i helgen, men det blev inte av... På tisdag har de öppet hus på ett gym i stan, så jag ska försöka få med åtminstone pappa på spinning för han har flera gånger pratat om att han skulle vilja prova på spinning. Mycket annat ids jag inte planera in utan tar dagen som den kommer.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti