perjantai 26. joulukuuta 2014

Produktvisning

Julen börjar närma sig sitt slut och egentligen är det rätt skönt att vardagen snart är här igen. Idag har jag nämligen kännt mig irriterad på det mesta och de flesta. Jag sa riktigt åt mamma att det skulle vara skönt att få slå till någon eller något för att lätta på trycket och det verkade som om hon också var i behov av det, men ingen eller inget har blivit slaget (som tur är kanske). Nå, det var inte det jag skulle skriva om, utan visa lite bilder på hantverksprodukter jag gjort den senaste tiden. Jag har främst varit insyltad på textila material samt lite återvinning. Beklagar redan i detta skede att alla bilder inte blev riktigt bra.



Tidigare i höstas stickade jag klart ett par sockor jag började på i somras. Det paret blev julklapp till moster. Sockorna på bilden stickade jag till mig själv. Jag ville ha ett par sockor med kort skaft och då blev det sådana. Hälen kunde ha varit större, men de går att använda ändå. Sockorna har redan blivit använda en hel del och Nelli har också hunnit smita iväg med dem ett par gånger, så om någon tycker att sockorna ser smutsiga ut är det orsaken.

Sedan stickade jag en trekantshalsduk till mig själv. Från början hade jag tänkt virka den, men ändrade mig och denna blev jag mycket nöjd med jämfört med den virkade jag hade hunnit börja med.


Jag har också hunnit sy ett par hemmabyxor till mig själv. Det var inte så svårt efter att ha instruerat hur man syr pyjamasbyxor till sjuorna jag hade under praktiken. Byxorna blev en nummer för stora, men det duger och huvudsaken är att de går att använda.


Denna korg virkade jag av poppana-garn, vet inte exakt vad det heter på svenska. När jag virkat klart stärkte jag upp det med tapetklister. Samma sak gör jag med en annan virkade korg.


Denna påse sydde jag åt mamma till julklapp av Marimekkotyg. Hon vill ha en papiljottpåse av Marimekkotyg och då var det bara att sätta igång och sy. Tyget var hiskeligt dyrt, men resultatet blev jag nöjd med och mamma glad över sin present.


Pappa och farmor fick likadana julklappar i form av en toalettväska sydd i tidningspapper. Efter en del möda och besvär fick jag dem klara passligt till jul. Återvinningstema på hög nivå här.

Jag ska sätta in åtminstone en del av dessa bilder under Portfolio-fliken, ifall någon vill kika in där. Det kommer dock att dröja till början på nästa vecka iom att jag drar iväg norrut över helgen med familjen. Nästa inlägg kommer därmed också att dröja till nästa vecka.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti