tiistai 9. joulukuuta 2014

Lucka 9 - Barndomsäventyr

När jag tänker tillbaka på den tiden jag gick i femman till sjuan ungefär, så hittade jag och mitt kompisgäng på en del olika aktiviteter. Oftast sov vi över hos någon. Av alla sleepovers blev det oftast hos H, i deras villa, eller hemma hos mig, i vår utebastu. Dessa gånger har vi först och främst pratat i mängd och massor. Men vi har också försökt vaka en hel natt, vilket resulterade i att vi sprang omkring på gården mitt i natten i pyjamas och somnade fem på morgonen. Vi har skjutit med luftgevär (övervakat av en vuxen då förstås) och trott att vi sett och hört skumma saker. Om något av dessa skumma saker har någon verklig grund kommer vi aldrig att få veta, men skrämda blev vi iaf till viss grad. Jag, E och H var också en gång till E:s morföräldrars villa i Replot, där vi var i cirka tre dagar och hade det trevligt. Dessa är några av de positiva minnen jag har från denna tidsperiod, som annars var ganska omtumlande.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti