maanantai 8. joulukuuta 2014

Lucka 8 - Första skoldagen

Jag kommer ihåg min första skoldag i ettan ganska bra. På mig hade jag ett par gula trumpetbyxor och en lila fleecetröja med blommor på. Ryggsäcken var ny med några hästbilder på. Inför första skoldagen var jag både nervös och förväntansfull, det trygga var att de allra flesta kompisarna från dagiset skulle börja i samma skola som jag. Pappa skjutsade mig till skolan den dagen och var med en del av dagen. Väl i skolan blev nervositeten oöverkomlig och jag ville ogärna lämna pappa för en längre stund, stod längst bort ute på gården när flaggan hissades upp i flaggstången. När vi sedan förflyttade oss inomhus och pappa åkt iväg kommer jag ihåg att jag började gråta, men försökte dölja det. Vår lärare märkte det och gav mig en liten nalle till låns som tröst. Jag gick fyra år i den skolan och det är den bästa skolstart jag någonsin kunnat få, jag kommer alltid att vara tacksam för att ha fått gå där!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti