tiistai 23. joulukuuta 2014

Lucka 23 - Mitt mellanår

Läsåret efter att jag blev student hade jag mellanår och bodde på Åland och den mesta av tiden i Mariehamn. Att jag vågade ta chansen att gå på Ålands folkhögskolas hantverkslinje är något av det absolut bästa jag gjort och att överhuvudtaget flytta ner. Jag kan knappt komma på något negativt om det året. Det var ett lärorikt och händelserikt år på många sätt. Jag lärde mig att ta mig fram på egen hand och klara mig själv, fick en större helhetsbild av vad hanrtverk är samt prova på både nya och gamla tekniker. Och sist men absolut inte minst alla underbara MÄNNISKOR jag hade förmånen att få lära känna! Inga ord kan beskriva hur tacksam jag är över det året jag bodde på Åland och allt som hände då, för mentalt så växte jag minst två meter.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti