maanantai 22. joulukuuta 2014

Lucka 22 - Abiåret

Idag fick jag fundera en stund vad jag skulle skriva om, innan jag kom på det. Sista året i gymnasiet kommer jag ihåg som en ljus och bra tid, trots hårt slit och arbete med studentskrivningarna. Till slut blev det att jag skrev studenten i sju ämnen, varav finskan och kortmatten gick bäst.

Penkkis kommer jag inte så mycket ihåg från. Vad hade vi egentligen för program åt de yngre eleverna den dagen? Jag var iaf utklädd till katt, men såg mera ut som en blandning av katt och kossa, och så dansade vi till Thriller i något skede. Abimiddagen på kvällen tillsammans med lärarna var riktigt lyckad med god mat och bra program.

Resan till Kreta med E och H den våren är också något jag minns, liksom förberdelserna inför den stundande studentfesten. Jag hade långt i förväg bestämt att jag minsann inte skulle ha smörgåstårta och gräddtårta på min fest och det blev det inte heller. Istället bjöds det på olika sallader, prinsesstårta, vetebullar och kex. Den dagen, den 2 juli 2012, kunde inte ha varit mer lyckad. Det var en helt underbar dag, som jag inte kunde sluta njuta av. Så här två och ett halvt år senare vill jag ännu säga TACK, TACK, TACK till alla som bidrog till att den dagen blev så bra som den blev. Och förstås till alla som gjorde hela läsåret till ett bra läsår.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti