perjantai 19. joulukuuta 2014

Lucka 19 - En kär julklapp

Denna jul, som jag skriver om idag, måste ha varit en annan än den jag skrev om igår för denna kommer jag ihåg på något sätt. Vi (familjen) hade alltså spenderat julen uppe i Rovaniemi hos mormor och moster och var nu på väg hemåt mot Österbotten. I julklapp hade jag fått en Babyborn-docka och nu satt jag och mamma i baksätet i vår bil och funderade vad dockan skulle heta. Vi funderade en hel del och slutligen föreslog mamma att dockan skulle heta Minna. Sedan den dagen har Minna varit Minna och min absoluta favoritdocka, som har fått hänga med lite varstans. När vi idag kommer på att tala om henne hemma pratar vi fortfarande om Minna och vad jag kommer ihåg har ingen av mina andra dockor någonsin haft något varaktigt namn, så det säger antagligen en del om favoritskapet hos Minna.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti