torstai 18. joulukuuta 2014

Lucka 18 - En riktig jultomte?

Hittills har det inte varit några svårigheter med att berätta om minnen i bloggjulkalendern, men idag var jag tvungen att ta hjälp av mamma för jag kom inte på något vettigt minne att skriva om. Så dagens minbe får bli ur en annan synvinkel än min, för jag har inget minne av följande händelse trots att jag var inblandad i den.

En jul, när jag var rätt liten, spenderade vi i Rovaniemi hos mormor och moster. Iom bristen på bekanta män i den trakten agerade pappa jultomte. När han väl kommit in genom ytterdörren och hälsat hade jag utropat "Isi! Isi!" (Pappa! Pappa!). Mamma berättade om jag kanske känt igen pappas röst och därför konstaterat att jultomten kunde vara min pappa. Vem vet, men som sagt har jag själv inget minne av detta.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti