keskiviikko 17. joulukuuta 2014

Lucka 17 - Negativa minnen

Jag vet att jag i min julkalender kunde skriva om en hel massa negativa minnen också likt jag har gjort om de mer positiva och roliga minnena. Men jag känner att det inte är värt det, för å ena sidan vill jag inte förstöra julfriden för varken mig själv eller någon annan och å andra sidan anser jag att vissa av dem inte behöver komma ut i offentligheten. Vissa negativa minnen, både färskare och äldre, som jag länge bärt inom mig själv har dock börjat pocka på ytan och vill komma ut. Sakta men säkert har jag litegrann öppnat på locket så att de får komma ut. Speciellt ett har jag någon gång tänkt att jag borde skriva om även här på bloggen, men känner mig inte redo för det än. Jag ska ändå säga er att när tanken om att skriva om detta här, är stort för mig och visar att något positivt inom mig har hänt. Mer än så säger jag inte i detta läge. Kanske jag någon gång tar mod till mig och skriver ett inlägg om detta negativa minne när jag känner att jag är redo för det.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti