torstai 11. joulukuuta 2014

Lucka 11 - Midsommar

Midsommaren brukar jag vanligtvis tycka är tråkig och helt onödig, men de tre senaste åren har midsommarhelgen faktiskt varit lite bättre. 2012 firades midsommaren i den åländska skärgården med familjen och andra öbor. Middag på ungdomslokalen, midsommarstångsresning och trevligt sällskap. Vad mer kan man begära?

Följande år spenderade jag också midsommaren på Åland, men då i Mariehamn för mig själv. Det var i och för sig helt mysigt det med med god mat, lättare träning och mys. Så där typiskt mig när det verkar som om flera andra ungdomar ska ut och festa...

Midsommaren i år spenderade jag med familjen i Sverige hos bekanta till oss. En trevlig helg det med, annat kan jag inte säga. En högtid blir alltid lite mera minnesvärd, trevligare och roligare när man gör något som avviker från det normala man brukar göra högtiden ifråga. Iaf så tycker jag det. Hur är det med er?

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti