tiistai 25. marraskuuta 2014

November fram tills fredag

Efter en paus på nästan en månad är det dags för mig att sätta mig bakom skärmen och bli en mer aktiv bloggare igen. Under denna mer eller mindre ofrivilliga paus har det varit full fart på så gott som hela tiden. Nedan följer en liten sammanfattning på den senaste månadens göromål och funderingar, får se om jag kommer ihåg något ;)

Under den senaste tiden har jag:
  • gjort massor med skoluppgifter. Känns verkligen som om de aldrig ville ta slut, för när jag fått klart en så var det bara att börja på med nästa direkt utan desto mera funderingar. Idag har jag skrivit höstens enda tent och därmed avklarat höstens andra sista uppgift. Nu är det bara det sista kvar med praktiken + en presentation och hoppas på att jag blir godkänd i alla kurser och uppgifter.
  • tänkt mycket. Ibland har tankarna blivit väldigt negativa och det har givit mig en ibland hemsk ångest, vilka dock sakta men säkert gett med sig för ett positivare tankesätt. Vissa funderingar som tidigare varit mycket diffusa har blivit mycket klarare tack vare diskussioner jag haft med människor i min omgivning.
  • tack vare praktiken och diskussionerna har jag insett delvis nya sidor hos mig själv. Jag har varit medveten om dessa sidor hos mig själv även förut, men nu har de kommit fram med full kraft. Med andra ord sker det en hel del i mitt huvud för tillfället, den yttre förändringen kommer kanske senare.
  • inte hunnit träna så mycket jag hade velat på grund av alla skoluppgifter.
  • insett att jag har en tendens att börja småäta onyttigheter när jag blir irriterad och uttråkad, vilket hänt ganska många gånger de senaste veckorna.
  • insett att de två föregående punkterna inte går ihop särskilt bra.
  • varit till Esbo med E hos H. Vi var bland annat och se på Mamma Mia-musikalen, som var mycket proffsigt uppbyggt. Tack än en gång för en trevlig helg!
  • varit hemma hos mamma och pappa.
  • haft besök av mamma och mammas väninna.
  • stickat klart ett par sockor och återfunnit min inspiration till att skapa.
  • konstaterat att det varit ett så gott som konstant grått väder här i Vasa hela november. Soltimmarna har verkligen varit få. Har också insett att vädret påverkar mycket mitt humör; är det soligt väder är jag mycket gladare och tillfredsställd medan det är ett mulet, grått och regnigt väder är jag mer passiv, oengagerad och nere.
Det var ungfär det. Imorgon och på torsdag har jag föreläsningsfria dagar, vilket jag tänker utnyttja på så sätt att jag inte tänker göra några skoluppgifter alls imorogon utan istället göra sådant jag anser är roligt och tar dagen som den kommer med sovmorgon till att börja med. På torsdag blir det att fixa det sista inför fredagens praktiklektion samt börja göra "en sammanställd helhet" på all undervisningsmaterial jag använt under praktiken för att lämna in den sedan så småningom. På återseende!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti