perjantai 17. lokakuuta 2014

Upphittad katt!!






Kattungen på bilden dök upp hos mina föräldrar igår morse och har satt hela familjen ur balans med sin söthet. Vems katten är har vi ingen som helst aningen om. Vi tycker den är för tam, välskött och gosig för att vara vildkatt. Den kunde vara ca 3-4 månader gammal och är orange till färgen, tassarna är dock vita och under hakan likaså. Aningen rädd är den också. Om någon känner igen katten kan ni ringa någon i min familj (om ni har numret att tillgå) eller mejla mig på hildat.kreativitet@gmail.com. Vi tar hand om katten tills dess.

Enda problemet är vår Nelli-hund. Hon är nämligen inte van med katter och är därför inget att lita på. Igår när katten dök upp skrämde Nelli katten från vettet med att skälla som en idiot där ute. Nelli försökte även bita katten i örat och brukar allmänt bli från vettet när hon får syn på en katt. Därför hålls katten och hunden åtskilda, men det är ingen hållbar lösning.

Vad vi egentligen ska göra med katten vet vi inte. För det första hoppas vi på att ägaren hör av sig till oss (om sådan finns), vi har ringt runt bland grannar och bekanta samt lagt uppt lappar. Om det inte sker lämnar katten hos mina föräldrar, ifall hund och katt kan komma överens. Om det inte heller funkar, kan det vara att jag tillfälligt tar hand om katten, om hyresvärden tillåter mig ha katt i lägenheten och E också är med på noterna. Sista alternativet är att ge bort den till ett djurhem för upphittade djur där de förhoppningsvis hittar en ny ägare åt kissi, som katten kallats de senaste dagarna. Att avliva katten vägrar jag gå med på om det inte är ett absolut nödvändigt måste.

Med andra ord är det fritt fram att sprida ryktet/ordet i mina hemtrakter om ni känner mig och min familj och därvia hitta ägaren.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti