maanantai 6. lokakuuta 2014

Tidsbrist?

Senaste veckan/veckorna har det varit rätt tyst här på bloggen. Orsaken är skolan och de många skoluppgifterna, som ska göras utanför egentlig skoltid. De har både upptagit och upptar det mesta av min tid och mina tankar för tillfället. När de sedan inte gör det har jag tränat, gjort hemarbeten, varit norrut till mina föräldrar samt tagit det lugnt och samlat krafterna. Resten har liksom lämnat på efterskälken.
     Jag funderade här en dag om jag har någon hantverksbild att visa er, men jag har ingen som är riktigt färsk. Motivationen till att handarbeta och pyssla har nämligen varit riktigt låg den senaste månaden. Tack vare den låga motivationen har jag bestämt mig för att inte handarbeta på en tid. Alla projekt är åsidosatta tillsvidare förutom ett, som jag ska försöka få klart till julen.
     Har jag då tidsbrist för tillfället? Det känns faktiskt inte så. Jag prioriterar saker och ting i viktighetsordning istället och där kommer skolan alltid först. Jag försöker också få gjort lite skolarbeten varje dag, så att det inte i slutet av perioden blir så himla mycket på en gång och det har jag hittills iaf lyckats rätt så bra med. Det kommer jag även fortsätta med framöver. Någonstans mellan varven ska jag försöka hinna klämma in ett och annat inlägg här, men det blir inte så ofta för tillfället tyvärr. Som jag redan i ett tidigare inlägg nämnde har jag några påbörjade inlägg på kommande, bara jag får dem klara vill säga. Så håll ut! Med detta ville jag bara säga "Hej, jag lever, men prioriterar inte bloggen högst just nu."

-Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti