maanantai 1. syyskuuta 2014

Tillbaka till Vasa

Hej bara!

Så är jag tillbaka i Vasa för ett nytt läsår. Jag kom nerkörandes idag med min fullastade bil och hela eftermiddagen har gått åt till att bära upp alla grejer till lägenheten på tredje våningen och sedan packa upp väskorna. Hade verkligen önskat att det hade funnits en hiss i vår trappuppgång idag, men icke. Istället blev det en hel del vardagsmotion. Det mesta är packat upp, det som är kvar blir tills imorgon. Imorgon blir det även en runda intill stan på ärenden samt städning. Jag måste passa på att städa lite bättre nu innan skolan börjar på allvar med allt vad det innebär. På onsdag smäller det nämligen med läsårets första skoldag. Känns helt okej faktiskt. Lite nervöst och lite pirrigt dock, precis som det ska vara inför första skoldagen. Några träningspass är även inplanerade för veckan. Hur helgen blir är ännu osäkert, det ser jag sen. Ikväll ska jag iaf bara ta det lugnt och ladda batterierna inför morgondagen.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti