keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Lite hantverksbilder...

Här kommer några bilder på tre hantverksprodukter jag gjort och vill visa för er.



Dessa bilder har jag visat förr, men vill visa på nytt. Jag är nämligen så sjukt nöjd med detta dynvar och det är sällan jag är riktigt nöjd över något av mina produkter, men som sagt detta blev riktigt bra. Det är alltså två virkade mormorsrutor (en på varsida) i Sju Bröder-garn, som blivit ihopvirkade till ett dynvar. Detta projekt gjorde jag i våras/somras och nu pryder den min säng. För att skydda dynan har jag även sytt ett enkelt vitt dynvar som jag har under de virkade rutorna. Min andra prydnandsdyna på sängen ska även den få ett virkat dynvar över sig så småningom i samma färger.


Det här är ett av mina återvinningsprojekt. Till dessa tre förvaringsburkar hade jag som utgångspunkt saltgurkaburkar. Jag borde ha tagit en förebild, men det kom jag förstås inte ihåg. Efter att ha tvättat ur burkarna och fått loss etiketterna och limmet spraymålade jag locken två gånger. Silver och glansigt svart var färgerna. Vad som kommer att förvaras i två av burkarna är ännu oklart, men knappar blir det i en burk iaf, som synes.


Denhär bordsduken gjorde jag som födelsedagspresent åt farmor nu i augusti när hon fyllde 95. Jag har fått mycket positiv respons på duken både av familjen och utomstående, vilket jag är väldigt tacksam för. Själv blev jag nämligen inte riktigt nöjd med den. Nästa gång jag hälsar på farmor hoppas jag att jag får en bättre bild på duken än denna, helst när den sitter där den ska.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti