sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Dagar, som flyger iväg

Hej på er!

Känns verkligen som om dagarna bara åker iväg liksom. Och inget får jag gjort tänkte jag tillägga, men visst får jag det. Jag har nämligen börjat planera in i kalendern några saker per dag jag ska göra samt träningen och på något sätt får jag lättare saker gjort då. Skolarbeten står inprickade i schemat så gott som varje dag, men å andra sidan är det ju min huvudsyssla också.
     Sedan jag kom tillbaka till Vasa första veckan i september har jag haft en sådan fart på att det ungefär bara har yrt om mig känns det som. Det har varit många olika saker på gång samtidigt och jag har inte riktigt veta hur jag ska hinna göra allt jag vill och ska, men i måndags slog vädret om till ett mera höstigt väder än det varit. Det innebar även att hösten flyttade in i mig på riktigt för i år och farten och effektiviteten blev lite saktare. Helt skönt egentligen, för nu känns det som om jag jobbar på med mina uppgifter i en passlig fart för mig. Det går varken för snabbt eller för långsamt med någonting. Varje dag finns det något smått att pyssla med. Kanske det är det som gör att dagarna bara åker iväg?
     I helgen var iaf så gott som hela familjen på besök; mamma, pappa och Nelli. Lämnade dem ensamma en stund i fredags omkvällen, för jag hade bokat biljett till Thomas Järvhedens "Vuxenkruxet" på Ritz här i stan. Showen var riktigt bra med många härliga skratt. Ett positivt inlägg på må bra-kontot helt enkelt. Annars har det blivit några vändor på stan och promenader med familjen, zumba, teater, god mat, trevliga diskussioner osv. En riktigt skön helg med andra ord! På torsdag blir det då min tur att åka norrut istället...

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti