maanantai 14. heinäkuuta 2014

Officiell bloggpaus - Virallinen blogitauko

Hade tänkt ut redan i förväg en bra början på detta inlägg, men det försvann lika fort som det kom. Följande början jag tänkte på lät bara väldigt, väldigt formell och klycsig och klyschig är något av det sista jag vill vara. Har aldrig riktgit gillat klischéer. När jag nu en gång fått till en början är det lika bra att gå rakt på sak.
     Jag kommer att ta en officiell bloggpaus på obestämd tid. Det har redan en längre tid känts aningen motigt att blogga. Att det är ett måste på något sätt. Jag vill att det ska vara roligt och spontant att blogga, liksom det var när jag började blogga för två år sedan. Därför tänkte jag att en paus kan komma till nytta och som förhoppningsvis ger den nytändning som behövs, för grundmotivationen till bloggandet finns trots allt någonstans inom mig kvar.
     För det andra vill jag också en tid framöver kunna fokusera på annat än bloggandet och sociala medier över huvud taget. Sådant som känns mera viktigt för tillfället. Hit hör till exempel familjen och träningen. Med andra ord så tror jag starkt på att jag kommer att ta upp bloggandet igen, men när det blir vet ingen. Eller jo, när jag funnit glädjen i att skriva och förhoppningsvis blogga igen. Sköt om er och ha en skön sommar alla!

Kram M

Minulla oli monta eri ideaa miten aloittaisin tämän postauksen, mutta kaikki jäivät sitten unholaan eri syistä. Eli eiköhän suoraan asiaan. Aion ottaa virallisen blogitauon, koska tämä bloggaaminen on jo pidemmän aikaa tuntunut yhdeltä pakolta. Haluan sen olevan mukavaa ja spontaania, niin kuin se oli kaksi vuotta sitten, kun aloitin kirjoittamaan blogia. Siksi ajattelin blogitauon olevan paikallaan. Toivon mukaan se antaa minulle sen uuden alun, jota tarvitsisin, koska perusmotivaatio bloggaamista kohtaan minulla on tallella.
     Toiseksi haluan toistaiseksi keskittyä muihin, tällä hetkellä minulle tärkeämpiin, asioihin kuin blogiin ja ylipäätänsä someen. Tällä hetkellä tärkeämpiin asiohin kuuluu mm perhe ja liikunta. Lopuksi luulen aloittavani blogin kirjoittamisen uudelleen kauniina päivänä. Tämä kaunis päivä on silloin, kun olen taas löytänyt iloa ja inspiraatiota kirjoittamisesta ja toivon mukaan sitä myötä myös bloggaamisesta. Pitäkää huolta toisistanne ja hyvää kesän jatkoa kaikille!

Halaus, M

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti