maanantai 16. kesäkuuta 2014

Virkning, målning och stickning

Hei vaan kaikille! Eilen oli monta rautaa tulessa, joten kuulumisia en ehtinyt päivitellä. Aamupäivästä lähdimme koko porukalla noin 16 kilometrin pyörälenkille :) ja loppupäivä menikin suurimmaksi osaksi minulla virkkuutyön ja leipomisen parissa. Pääsinkin tosi hyvin eteenpäin virkkaamisessa ja tänään sain itse virkkuuosuudet valmiiksi ja pääteltyä kaikki langanpäät, joten jäljellä olisi enäään ommella vuoret ja yhdistää ne virkkuutöiteni kanssa.

Tänään puolestaan päiväni on mennyt maalaushommissa ja loppuhan siinäkin kohtapuolin alkaa häämöttämään. Maalaan navetan ovia, joita on määrältään 5 pientä ovea sekä 3 isompaa tuplaovea. Pienet ovet ovat täysin valmiita, jäljellä vain osa isoista ovista. Huomenna sama homma jatkuu.

Torstaina lähdemme perheen kanssa Ruotsiin viettämään juhannusta tuttavien luokse ja minun pitäisi keksiä joku helppo käsityö ottaa mukaan sinne. Olisihan minulla yksi, mutta kun puikot ovat Vaasassa ja materiaali täällä missä itsekin. En viitsi lähteä ajamaan Vaasaan vain yksien puikkojen takia, joten siksi pitäsi keksiä jotain. Kutoisin mielelläni toistaiseksi. Sukat ja vantut eivät valitettavasti kiinnosta minua tällä kertaa. Eiköhän se oikea idea sieltä vielä putkahda esiin. Kenelläkään jotain vinkkiä? :)


Hej på er alla! Igår var det full rulle hela dagen och därför uteblev mitt planerade blogginlägg. Förmiddagen igår var hela familjen ut på en 16 kilometer lång cykellänk :) Så gott som resten av min dag gick åt till att virka och baka och jag kom bra framåt på mina virkningsprojekt. Idag fick jag klart det sista på virkningsdelarna och fäst de sista trådarna, så det enda som nu återstår är att ta fram symaskinen och sy foder till mina projekt och sammanfoga delarna.

Idag igen har jag målat så gott som hela dagen och även där börjar slutet synas småningom. Av fähusets 5 smådörrar och 3 större dubbla dörrar är det endast kvar en del av de dubbla dörrarna. Med  andra ord fortsätter jag på mitt målande även imorgon.

På torsdag åker hela familjen till Sverige över midsommar för att hälsa på bekanta och tills dess skulle jag behöva ha ett nytt, lätt projekt på gång som jag kan ta med. Jag skulle ha ett, men stickstickorna är i Vasa och jag ids inte köra dit enbart för stickornas skull, så därför behövs ett nytt, litet och lätt projekt att ta itu med näst. Gärna ett stickprojekt, men helst ej sockor och vantar. Kanske någon bra idé ännu hinner dyka upp. Har någon något bra förslag?

Kram M
Virkkuuprojektina pieni pussi
Virkiningsprojekt: liten påse

Virkkuuprojektina tyynynpäällinen
Virkningprojekt: kuddöverdrag

Tältä se tämänhetkinen työmaani näyttää
Så här ser mitt arbetsfält ut för tillfället



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti