torstai 5. kesäkuuta 2014

Sommar - Kesä

Jag kan gott konstatera att sommaren är här och att mitt så kallade "sommarjobb" har börjat. Det blev ju så i år att jag inte fick något riktigt jobb, så istället hjälper jag till hemma med diverse projekt. Denna vecka har varit något av en mjukstart med bland annat gräsklippning, städning och vedarbete. Idag har det varit underbart väder med sol och ca 27 grader varmt. Därför har jag försökt vara ute en del idag också. Ett av mina otaliga handarbetsprojekt har jag plockat fram och fortsatt på. Jag håller på och virkar ett kuddfodral med en stor mormorsruta framtill och en stor baktill och det är den andra som är på gång nu. Dessutom har jag funderat och klurat på lite födelsedagspresenter, för om en och en halv månad börjar "födelsedagsmånaden" hemma hos oss. Fyra födelsedagar på en månad är helt tillräckligt. I år tänkte jag köra flera flugor i en smäll plus lite extra. Mer än så avslöjar jag inte i detta skede, vilket jag hoppas är förståeligt. Lite paus i vardagen blir det i helgen när jag och mamma drar iväg till Rovaniemi imorgon för att hälsa på mammas syster. Mycket bilsittande att se framemot alltså. Med det önskar jag trevlig helg och återkommer nästa vecka!


Kesä on vihdoinkin saapunut ja minun niin sanottu "kesätyö" on alkanut. En saanut oikeata keätyötä tänä kesänä, joten olen kesän vanhempieni luona ja autan eri hommissa. Tällä viikolla olen aloittanut aika pehemeästi ja muun muassa leikannut ruohoa, siivonnut ja auttanut puutöissä. Olen kaivanut esiin yhden kaikista puolitekoisista käsityöprojekteistani myös. Virkkaan kaksi isoa isoäidin ruutua, jotka yhdistän sitten tyynynpääliseen. Ensimmäinen ruutu on jo valmis ja nyt virkkaan toista. Syntymäpäivälahjaideat olen suurimmaksi osaksi suunnitellut valmiiksi ja ajattelin lyödä kaksi kärpästä yhdella iskulla ja vähän lisää niissä. Muuta en valitettavasti voi sanoa vielä tässä vaiheessa. Huomenna lähdemme äidin kanssa Rovaniemelle tapaamaan äidin siskoa. Viikonloppu tuo siis mukanaan paljon autossa istumista. Toivotan siis kaikille jo tässä vaiheessa hyvät viikonloput ja palaan asialle ensi viikolla!

Kram M

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti