sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Helgen

Så började denna helg lida mot sitt slut och en ny vecka står och knackar på. Kan konstatera än en gång att veckan som riktigt gick som jag hade planerat och därför har jag inför kommande vecka gjort en ordentlig lista på var jag ska vara när och alternativ, för allt är ännu inte helt fastspikat för nästa vecka. Måndag och tisdag borde gå som planerat sedan får vi se.

Min helg började i fredags på eftermiddagen. Jag tog mig tid att åka och handla mat till Prisma och dum som jag var åkte jag precis när fredagsrusningen började. Jag kom hem i alla fall och konstaterade att jag handlar min mat i fortsättningen också från lilla matbutiken till granne. Det går bara så mycket smidigare och enklare och tålamodet tar inte heller stryk. Det var minsann tålamodet jag höll på att tappa när jag skulle handla mat vid Prisma. Resten av kvällen gick åt till att städa och "rocka" loss till Sean Banans Copacabanana. Kvällen avslutades framför tv:n och svenska Let's dance med tända ljus.



Gårdagen och denna dag har gått åt till att plugga. Hur mycket jag än läst och skrivit känns det som om uppgifterna aldrig vill minska. Mellan varven har jag så gott som spelat sönder Alvaro Estrellas Bedroom och nästan gråtit till den grymt fina låten Bröder med Linus Svenning.



Det blev en überkort promenad igår också med lite fotografering på kuppen. "Ajaj" sa mitt knä. Bästa att hålla sig i skinnet ännu en tid, trots att det tar emot. Piggade även upp min helg med att köpa mig en bukett Pirkkatulpaner.



Lördagskvällen avslutades med att jag kollade finalen av svenska Melodifestivalen från webben. Denna söndagkväll kommer inte att avslutas lika "pompöst" som fredag- och lördagkvällar avslutades. Blir nog att bara ta det lugnt och packa skolväskan inför morgondagen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti