maanantai 10. maaliskuuta 2014

Fullt ös med nya möjligheter

Det har varit fullt ös de senaste veckorna med skolarbeten och dylikt och samma fart verkar fortsätta även en tid framöver. Och så dålig som jag är på att planera min tid samt använda den effektivt blir andra saker lidande inser jag än en gång. Iom att jag lämnar saker ogjorda till sista minuten får jag jobba häcken av mig de sista veckorna innan alla deadline. Idag startade dock läsårets fjärde och sista period igång, vilket innebär en ny start för att kunna förändra saker till det bättre. En ny chans att göra alla skoluppgifter klart i tid och inte lämna dem till sista minuten. En ny chans att planera min tid bättre och arbeta effektivare den tid jag arbetar med till exempel skoluppgifter. En ny chans att inte ta på mig för stora projekt i de mera praktiska kurserna. På väg hem idag från skolan räknade jag ut att denna period kommer antagligen att vara den tyngsta på hela läsåret med fyra kurser, vars sammanlagda värde är 17 studiepoäng. Det om något redan kräver planering och effektivt arbetande för att allt ska bli gjort i tid. Däremellan ska det tränas och bloggas bland annat också. Kan avslöja redan nu att jag har en del idéer på kommande inlägg, så det dyker upp kanske ett och annat inlägg här lite oftare framöver :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti