torstai 20. maaliskuuta 2014

Finns det något som beskriver denna vecka?

Hittills har denna vecka varit... Ja, vad ska jag kalla det? Ett ordnat kaos? En bra planerad vecka, som visade sig att inte vara så bra planerad heller? Det senare kanske passar in aningen bättre på min vecka iom att allt inte blev som jag hade planerat från början, men som tur är har jag haft en plan B i bagaget att ta fram när plan A har skitit sig. Det har varit långa skoldagar (och en till likadan imorgon) och massor med skoluppgifter att göra. Några har blivit närainpå klara, bara att läsa igenom ännu och korrigera småfel medan jag bara påbörjat andra. Ikväll ska jag ännu ta och jobba effektivt med en Miljödidaktik-uppgift innan jag tar kväll. Det är så skönt med fredag imorgon efter en vecka som denna.

Igår blev det också klart vad som felas mitt högra knä efter ett besök till Studenthälsan. Det har gjort ont i mitt knä när jag gått (speciellt i trappor och dylikt där jag varit tvungen att böja knäet mera) i nästan två veckor och det  har inte självmant gått om. Så igår blev det som sagt ett besök till Studenthälsan och det kunde konstateras att jag har en inflammation och överbelastning i de stora lårmusklernas nedre delar (alltså vid knät). Tack och lov verkade det vara en lindrigare variant, men fick ändå en ordination på en buranakur och salva att smörja in det onda knäet med samt ingen onödig belastning på det. Detta innebär ingen ordentlig träning och ingen cykling till skolan på minst en vecka nu. Tydligen har jag fått in vanan med träningen nu för jag frågade mig här om hur detta ska gå med tvingad träningspaus? Å andra sidan kan jag jobba ordentligt med mina skoluppgifter den närmaste veckan för att få undan så mycket som möjligt så fort som möjligt.

Hoppas det gått lite bättre för er läsare denna vecka. Annars kan jag bara önska er trevlig torsdag kväll :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti