maanantai 24. helmikuuta 2014

Sportlov

Denna vecka firas sportlov eller vad man nu vill kalla det. I schemat står det "Tid för inlämningsuppgifter och förberedelse inför tentamen" och visst är det lite så också, för nästa vecka har jag en tent, en större inlämningsuppgift och en finskapresentation. Förra veckans torsdag bar det av norrut och mitt barndomshem och jag kan konstatera att sedan dess mestadels bara laddat mina batterier. Det enda jag i proncip fått gjort är några träningspass, virkat mormorsrutor och försökt städa mitt rum. Nå, idag fick jag i alla fall städat klart mitt rum och andra praktiska saker. I eftermiddag blir det tentläsning för fulla muggar och ikväll för att hälsa på farmor. Tar en dag i taget nu när det är sportlov, det känns onödigt att planera hela veckan på en gång. Jag vill ha hellre lite mera spelrum och jag kan bättre planera följande dag när jag i slutet av dagen vet hur långt jag kommit med det jag planerat för den dagen.

Jag har sedan vårterminens start varit aningen stressad över att jag inte fått in en valfri fem studiepoängs-kurs i mitt schema, men nu äntligen har jag hittat en kurs. En kurs som går under namnet miljödidaktik. Visst, det ryker ett par lediga dagar, men huvudsaken är att jag får in en kurs. Samtidigt hittade jag en intressant kurs/grupp jag också tänkt gå med i, men den sammanföll de flesta gångerna med miljödidaktiken, så det var bara att skippa den. Det hade också varit intressant, men man kan inte få allt. Kanske den dyker upp nästa år istället. Nu ska det pausas och sedan ska jag ta tag i tentläsandet!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti