lauantai 1. helmikuuta 2014

Back on track

Nu är jag på rätt spår igen. Det har varit lite dåligt med både träning och bloggande sista veckan kan jag konstatera. I början av denna vecka hade jag någon förkylning på gång, vilket gjorde att jag var tröttare än vanligt dagarna i ända och snorig. Med andra ord blev det inte gjort så mycket utöver det mest nödvändiga, det kanske hade varit klokt att skippa skolan här en dag iom att jag bokstavligt talat höll på att somna på lektionen. Efter att ha tagit det lite lugnare de dagarna som var värst börjar jag känna mig "normaliserad" igen och igår drog jag iväg på bodybalance. Tog ut rörelserna ordentligt igår och visst känns det idag, speciellt i magmusklerna. Det är härligt att känna att man faktiskt tränat! Prövade Les Mills-programmet bodybalance första gången under min tid på Åland och jag var fast direkt. Jag hade provat både yoga och pilates, men ingendera var riktigt min grej, så därför beslöt jag mig för attt testa just bodybalance, som är en blandning av yoga, pilates och tai chi. Blandningen av dessa tre kändes som en bra kombination för mig och ack vad skönt det är att avsluta skolveckan med ett sådant pass.

Idag blev det zumba istället. Om jag är i Vasa över helgen så brukar det bli ett zumbapass på lördagar, det är en ny tradition sedan nyåret. Sedan jag flyttade till Vasa har jag testat på flera olika zumbainstruktörer, men ingen har kännts riktigt bra. Så en lördag när det blåste ordentligt och snön yrde och jag ville och träna, åkte jag till gymmet för att testa zumba med en till ny instruktör. Förhoppningarna var inte speciellt höga kan jag säga, men efter passet var jag såld. Jag hade hittat en instruktör i min smak och sedan dess har jag zumban igen blivit ett vardagligt inslag i mitt liv. Härligt! Idag tog jag ut mig riktigt ordentligt och känner att en kvarts strechning skulle göra bra ikväll. Nu kan jag med gott samvete ta kväll och småningom bänka mig framför tv:n och kolla svenska Melodifestivalens första deltävling. Till sist tänkte jag bjuda på några av mina favoritzumbalåtar av många:

Ricky Martin - She Bangs
Tacata - Tacabro
Beenie Man - Gimmie gimmie gimmie
El amor, El amor
Don Omar - Zumba (Officiella zumabalåten)

Har hittat en till ganska färsk favorit jag tänkte bjuda på, men jag har ingen aning om vad låten heter, så därför är det svårt att hitta den ute på nätet. Tror det är en reaggeton jag är ute efter. Ska försöka klura ut detta. Trevlig lördag!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti