lauantai 15. helmikuuta 2014

Annorlunda vecka

Har en annorlunda vecka bakom mig minst sagt, för arbetsveckan har nämligen spenderats vid Övningsskolan här i Vasa i samband med en kurs jag går tillsammans med sisådär 104 andra lärarstuderande. Det har varit mycket nytt, många nya intryck och funderingar samt lektionsobserveringar. Nu när det gått ett dygn efter sista dagen på Övis märker jag att veckan tagit ganska mycket på krafterna, främst psykiskt. Att hela tiden vara på hugget till 110% kräver sitt. Därför går min helg i relativt lugna tecken, främst för att ta igen mig och ladda upp inför nästa vecka, som dock är en ganska kort vecka med fyra lektioner fördelade på tre dagar. På torsdag eftermiddag drar jag sedan iväg norrut för lite sportlov. Hur mycket sportlov det sedan kan bli när jag ska förbereda mig inför en tent samt få klart en större inlämningsuppgift tills vecka 10. Tillbaka till denna helg och mitt program går ut på att virka och sticka så mycket jag hinner under helgen. Trots att både stickningen och virkningen i detta fall hör till kategorin skoluppgifter är det avkopplande sysselsättning och så kan jag först nästa vecka med gott samvete ta itu med de tråkigare skoluppgifterna. Trevlig helg på det ni!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti