keskiviikko 8. tammikuuta 2014

Det flyter på riktigt bra

Vårterminen har kört igång på allvar nu och jag har hängt med riktigt bra i svängarna de två senaste dagarna. En större inlämningsuppgift blev inlämnad idag. Skönt. Satt igår och fixade det sista och kollade så allt som skulle var med. Det tog ganska många timmar, men nu är den inlämnad för bedömning och det är bara att hoppas att jag blir godkänd i kursen och får mina studiepoäng. Var även igår och kollade tentresultaten för tenten jag skrev innan jul. Jag blev godkänd och det riktigt, riktigt bra! Jag är sjukt nöjd! Två nya kurser har startat nu efter julen och båda verkar riktigt intressanta. Kan än en gång konstatera att jag hittat min bransch. Det var någongång under gymnasiet jag började fundera på att itbilda mig till något inom den textila branschen, men inte textillärare, för det verkade tråkigt och delvis ensidigt. Men så fel jag hade!

Lite rutin i vardagen har jag också börjat leta efter och lite har jag funnit, men det är en bit kvar. Känner ändå att jag är påväg åt rätt håll. Att stiga upp lite tidigare än jag blivit van vid två morgnar i rad utan att snooza var egentligen inte så svårt, för jag hade bestämt mig att jag skulle stiga upp hur motigt det än kändes. Ett träningspass stod också på dagens schema, bara strechningen kvar då. Den är lika viktig som själva träningen, iaf för mig, annars börjar mina vrister och ben krångla. Som sagt det har börjat flyta på riktigt bra nu efter jullovet och det är jag nöjd med.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti