sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Stickmani

Länge sedan sist kan jag konstatera, men jag lever och mår bra! Kom hem till föräldrarna i onsdags och sedan dess haft stickmani. Jag har stickat klart ett par sockor samt virkat klart en matta (där är det bara att fästa trådändarna kvar). Idag har jag och mamma julbakat litegrann, jag vetebullar och mamma pepparkaksdeg. Så imorgon blir det att baka ut pepparkakorna då samt fixa klart det sista på julklapparna och paketera in dem. Kunde konstatera redan tidigare i veckan att en julklapp kommer inte att hinna bli klar tills julafton. Det får gå ändå, så kommer klappen lite senare istället. Annars måste jag erkänna att det är riktigt skönt att vara hemma hos föräldrarna. Hinna fundera på hur hösten har varit, fundera på det kommande året, vad vill jag egentligen osv. Det har varit så mycket nytt i höst, så jag har inte riktigt hängt med i svängarna alltid, kanske bättre hädanefter. Först ska det firas jul så gott det går.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti