lauantai 7. joulukuuta 2013

Jullovet knackar på dörren

Kan bara konstatera att det varit en dålig bloggvecka dethär, men det har varit ganska mycket att stå i denna vecka, så jag har knappt hunnit med mig själv. Bara fyra skoldagar, en tent och några andra skoluppgifter kvar och så är det jullov för min del. Skönt. Mestadelen av jullovet kommer att spenderas hemma hos mamma och pappa och jag har inplanerat att jag ska avklara en del gamla, halvfärdiga projekt, gå igenom skåp och lådor med mina gamla kläder och saker, besöka bekanta och ta det riktigt lugnt och vila upp mig för vårterminen. Och så blir det en runda till Helsingfors också mellan jul och nyår. Tycker det låter som om jag har tillräckligt att göra på jullovet, men jag väntar också på att få ta tag i sådant som jag länge och väl har menat göra. Att själv få bestämma över sin egen tid och inte ha några större måsten, förutom mina egna, låter väldigt lockande efter min första höst som universitetsstuderande. Väntar och längtar.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti