sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Rubriklös

Mamma, pappa och vår hund Nelli har varit här i helgen. Nelli var inte riktigt sitt vanliga jag, men det var ju inte så konstigt. Hon var ju inte i sitt riktiga hem. Samtidigt märkte man hur hon njöt av att få vara ut i en ny miljö med nya vägar, lukter och många andra hundar och människor. Igårkväll fick hon klara sig själv en stund, jag, mamma och pappa var och se på "Fighting Star" vid Wasa Teater. Så mycket som det skrivits och pratats om det i de finlandssvenska tidningarna hade jag förstås förväntningar på det. I efterhand kan jag konstatera att pjäsen var bra, men inte superbra och inte kanske det bästa jag sätt. Men smaken är som baken, mamma tyckte det var det bästa hon sätt på flera år.

Familjen styrde kosan hemåt för sådär ett par timmar sedan. Kanske är dom hemma redan? Själv har jag gett mig in på att göra skoluppgifter. En finska-uppgift är redan avklarad. Blir tentläsning och en annan finska-uppgift till näst. Hinner jag månne sy på en tredje uppgift ännu idag? Visst, det är många uppgifter på gång nu, men efter denhär veckan borde flera av dem vara avklarade. Och så är det bara fyra veckor till jullovet!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti