keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Blandat

Började kolla på förra inlägget och insåg att något var fel med tidsinställningen. Det stod att jag skulle ha publicerat det söndagen den 3 november, trots attdet var måndagen den fjärde. Jag har märkt tidigare också att klockan har varit helt uppåt skogen på bloggen, men inte märkt av att datumet skulle ha ändrat pga av det. Så jag hoppas verkligen att datumen stämmer på alla andra inlägg också, men ifall det inte gör det borde det kasta med en dag hit eller dit. Problemet borde vara fixat nu iaf, eller hoppas jag på åtminstone.

Idag var det en av de längre skoldagarna med tre lektioner, från 8.30 till 15.45. Sömnads- och beklädnadsteknologi, Introduktion till slöjdpedagogik och Finska som andra inhemska språk var lektionerna idag. Imorgon en lektion och torsdag, fredag två. Hade tänkt ta en runda på stan idag och fixa ärenden, men det regnade så mycket att jag styrde kosan hemåt istället med hopp om bättre väder imorgon. Hade även planerat att göra en del annat ikväll också, men blev lite lat. Imorgon, imorgon.

Fixade mig ett nytt projekt i helgen. Kopierade över alla bilder från föräldrarnas dator till min och lovade fixa fotoböcker. Borde gå igenom bilderna först, bara sådär mellan 2000 och 3000 bilder (tagna dock på en period på sju år). Det kommer att ta tid och vara tålamodskrävande. Hinner jag månne få fixat det till jul? Betvivlar det nog. Men vem vet. Nu tänker jag iaf ta kväll, bänka mig framför tv:n (med hopp om att det kommer något sevärt) och sticka, för att komma framåt på något projekt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti