sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Besök

Helgen har varit och farit. Vännen H har varit och hälsat på mig och E i helgen. Det blev en ganska lugn helg. Vi gick på loppis, ut på promenad, simmat, lagat mat, pratat och stickat. Nu är halsduken så gott som klar! Bild kommer snart. Med andra ord var det en riktig trevlig helg. Tänkte skriva jättetrevlig, men ordet "jätte" har varit bannlyst här i helgen, hehe. Skön avkoppling från vardagen har det iaf varit, så nu orkar jag igen med vardagen och de sista fem veckorna innan jullovet. För exakt ett år sedan denna helg var jag och E och hälsade på H i Esbo. Det känns verkligen inte som så länge sedan. Kommer ihåg när jag satt i terminalen i Mariehamn och väntade på båten, allt vi gjorde i Esbo-trakten. Tack och lov bär man med minnena därifrån och kan se tillbaka på dem med glädje och tacksamhet, liksom även denna helg i framtiden.

Inkommande vecka medför ungefär lika många lektioner som denna vecka haft, men för att det väsentligaste ska bli gjort ska jag ikväll planera inkommande vecka bättre än den som varit. Det blir nog relativt tidig väckning inser jag, men nog pratat om det.

Nu till något helt annat. Ibland har jag brist på idéer om vad jag ska blogga om, totalt tomt i huvudet alltså. Det är också svårt för mig, som bloggare, att veta vad ni, läsare, vill läsa om på min blogg. Så ifall ni har något förslag på inlägg, förslag på vad jag ska skriva mera om eller vill att jag ska vidareutveckla något tidigare inlägg är det bara fritt fram att kommentera. Alla förslag mottages med tacksamhet, så ska jag se vad jag kan fixa till av det.

2 kommenttia:

  1. Fortsätt i samma stil Matilda,hä er rikti intressant ti lesa hor tu har i ti i ny skola

    VastaaPoista
  2. Tack! Då kör jag vidare i samma stil //Matilda

    VastaaPoista