perjantai 18. lokakuuta 2013

Tentläsning

Kan väl inte påstå att dagens tentläsande gått sådär jättebra. Gick ganska trögt med den andra boken, som jag började plöja igenom idag. Hade mycket hellre stickat vidare på min halsduk. Det kommer ju Sveriges Idol ikväll, har då en orsak iaf att sitta framför tv:n med tända ljus och sticka. Mysfaktorn börjar vara ganska högt vid det laget kan jag säga. Lite kvällsmat blir det också, vet inte när jag ätit sist idag. Ärligt talat är jag väldigt bra på att glömma bort att äta. Jag märker av det först när jag börjar må dåligt pga lågt blodsocker. Nog pratat om det.

Imorgon tänker jag pausa från tentläsandet och satsa på att baka, sticka, göra hushållsarbeten och annat praktiskt som motvikt till läsandet. Halsduken är på god väg att bli klar, några kvällar till så borde den vara klar. Sedan får jag börja på nästa projekt :) Det känns som om "alla" har åkt bort över helgen och hemma sitter jag med skoluppgifter på hög (ursäkta att jag tjatar om det), därför tänkte jag kanske bjuda mig själv på mat i helgen. Åka ut och äta någonstans helt enkelt. Budgeten får lida. Mina föräldrar åkte över till Tallinn, visst hade jag fått följa med, men skoluppgifterna kändes viktigare. E åkte till södra Finland med sina föräldrar, för att hälsa på släktingar. För att komma ut ur lägenheten var jag och tränade både igår och idag till gymmet in i Vasa centrum. På tal om att vissa åkt lite längre bort än jag... Nu tänker jag börja fredagsmysa och sticka. Trevlig helg alla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti