lauantai 26. lokakuuta 2013

Känslan får avgöra

Det blir att ta kväll för min del snart och skaka av sig alla måsten som denna dag inneburit. Har suttit en stor del av dagen framför datorn och fixat på en inlämningsuppgift som ska vara klar tills måndag. Snart, snart... Lite finslipning och bildbehandling och sedan till printern för att printa ut. På måndagmorgon bär det av mot Vasa igen och en ny period med nya kurser står inför dörren. Vill inte tänka på det ännu.

Ikväll ska det iaf badas bastu. Alltför länge sedan sist. Kanske lite avkoppling med lite stickande ikväll också och något att äta? Fick stickat klart min tubhalsduk förra helgen, men den blev för tajt att ha två varv runt halsen. Gårkvällens program var alltså den att jag rev opp halsduken och började om från början med flera maskor denna gång. Samarbetet var bra igår; jag rev opp, pappa nystade. Det var till stor hjälp. Jag har annat garn jag också borde nysta opp innan jag kan börja sticka av det. Kanske orka ta tag i det ikväll? Planerna är många, men det är nog känslan som får avgöra vad som blir gjort ikväll.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti