maanantai 7. lokakuuta 2013

Dagens

Har i snart två timmar försökt göra skoluppgifter, men det går dåligt ikväll. Totalt ofokuserad, koncentrationen och självdisciplinen någonstans ut på resa, för hemma hos mig har de inte infunnit sig. Med andra ord är det antagligen bäst att stänga boken/datorn för idag och försöka imorgon igen. Annars har det varit en varierande dag. Under dagens första lektion, som heter slöjdkunnande, skulle vi presentera våra arbeten från tema 3, som var djurdesign. Det dök upp flera aha-tankar hos mig, om det nu passar sig att uttrycka sig så. Speciellt när tekniska slöjdarna presenterade sina alster. Dom hade använt bandslip, bandsåg, planhyvel, smygvinkel etcetera och jag visste delvis vad dom pratade om. Tacka vetja förra läsåret!


Mitt Djurdesign-alster. En förvaringsbox, som egentligen skulle bli en väska.

Sedan var det planering för tema 4, som är ett grupparbete. Det blev mest bara brainstorming i vår grupp, men småningom börjar även vi komma igång.

Skoldagen avslutades med utbildningssociologiföreläsning. Alla gillar och förstår vi utbildningssociologi! Eller hur var det nu egentligen med det? Tiden gick nu åt att försöka hänga med i föreläsningen, radera mess på telefonen, kläcka lite flera julklappssidéer (jag är iaf i tid med det i år) och vänta på att få åka hem.

Efter att skoldagen tagit slut har jag varit på zumba samt som sagt försökt göra skoluppgifter. Det förstnämnda var betydligt roligare idag. Men man kan ju alltid skylla på att det är måndag om man inte får gjort några skoluppgifter. Fast det är en nog egentligen en riktigt dålig förklaring. Med den avslutningen blickar jag framåt mot den kommande veckan och tror det ska gå bättre med skoluppgifterna en annan dag. Trevlig vecka allihopa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti