torstai 5. syyskuuta 2013

Studiestart

Skolstarten har varit och farit. Mycket nytt. Mycket information. Än så länge verkar jag vara på rätt spår. Att jag studerar till rätt yrke. Mycket återstår att se, studierna har knappt börjat på allvar ännu. Försöker få in en bra rutin i vardagen. Den är aningen lost ännu.

Ont i halsen idag och totalt slut efter skolan. Tack och lov är det ledig dag imorgon, men har hundra saker inplanerade att göra ändå. Tänker slurka i mig massor av te med honung i och klä mig varmt så jag skulle slippa det onda i halsen. Helgen ledig också. Tid att vila upp sig. Eller? Mycket inplanerat till imorgon som sagt, bort imorgon ikväll. Vännen E, som jag just flyttat in i samma lägenhet med, ska på körhelg, mina föräldrar kommer på besök, fisk/höstmarknad i Vasa, gulisintagning på måndag...

Tydligen får man inte säga att man går i skola när man går på universitet. Fråga mig inte varför. Pappas kommentar var att han ändå tänker säga att jag går i skola. Det tänker nog jag också göra. Det är mest okomplicerat då.

Sommartorka tycktes även drabba bloggen denna sommar, därför hoppas jag (och ni läsare förhoppningsvis också) på lite regn även här och därmed flera inlägg. Hoppas bara på att dendär jävla tröttheten jag tampades med tidigare i år inte gör återkomst i mitt liv. Ska nog försöka att få till en bra rutin också, där jag ska få bloggen att bli ett vardagligt element i mitt liv. Ta hand om varandra tills dess!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti