torstai 11. heinäkuuta 2013

Funderingar kring studier

Förra veckan kom jag plötsligt på att jag vill blogga om något. Problemet var bara vad skulle jag blogga om, det fanns absolut inget jag kom på som kunde vara intressant på något sätt. Sedan kom jag på det efter någon dag; jag skulle dela med mig av mina framtidsplaner. Men innan jag hann skrida till verket fick jag antgningsbeskedet från universitetsansökningen, vilket rubbade min tillvaro litegrann. Var tvungen att smälta beskedet några dagar innan jag återfann balans i vardagen. Saken är nämligen den att det blir Vasabo av mig till hösten, jag kom in till ÅA:s handarbetslärarutbildning. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig, så därför blev jag överraskad att jag kom in. De följande dagarna var det ett känslokaos i mig, men nu har det lugnat ner sig. Börjar finna mig till ro med att jag ska flytta till Vasa till hösten och börja plugga där, lite som att starta från ruta ett igen. Eller är det kanske ruta två denhär gången, för jag tar ju med mig mina lärdomar och erfarenheter från Åland till Vasa. Å andra sidan blir det ledsamt att behöva lämna Åland och det trygga liv jag byggt upp här. Kommer att sakna det mesta från tiden här på Åland; vänner och bekanta, skolan, hantverket, lägenheten, jobbet... Tror trots det att jag inte kommer att bosätta mig permanent på Åland i framtiden, ifall jag inte kommer på att jag ska gå andra året på hantverkslinjen någon gång, men sommarålänning kan jag tänka mig att bli. Sommaren är ju trots allt den bästa tiden på Åland, vintrarna här är däremot inget vidare att ha, kan jag tala om.

Iom att det blir Vasa till hösten har jag redan börjat ställa mig i ordning för att flytta. Har skrivit en lista på vad som skall göras, förutom att städa och tömma lägenheten jag bor i nu och söka efter en ny. Idag har jag hunnit pricka av tre av punkterna. Det är jag nöjd med. Morgondagen innebär nya drabbningar att fixa som har med flytten att göra, men även starten på en åtta dagar lång arbetsera. Fick ju just avklarat sju dagar jobb i rad...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti