tiistai 18. kesäkuuta 2013

Sköna stunder

Gårkvällen avslutades med ett 45 minuters spinningpass på gymmet. Det var bådetungt och svettigt värre, men ack så kul. Spinning och överlah att cykla tycker jag är givande och roligt. Så min lediga dag idag började med en 16 kilometers cykeltur. Jag hade tänkt köra med 30, men hotfullt mörka moln uppenbarade sig på himlen så jag göra om min rutt. Tur var väl det, för ett par minuter efter att jag kommit in genom dörren till höghuset jag bor i började det regna. Och nu är det sol och blå himmel... Under slutet av cykelfärden skulle jag dra på mig min långärmade tröja. Jag stödde cykeln med benen så att den skulle hållas upprätt, men nej, det gick inte. Cykeln brakade i marken, tog i en del av foten/vristen (som nu är svagt röd-blå och svälld) och det jag hade i cykelkorgen och på pakethållaren flög på marken. Det var sådär typiskt mig att ta det enkla förrän det som kräver mera. Väl hemma har det stått röjning och städning på schemat. Jag är duktig på att rådda och böka, men jag har försökt bättra mig. Men det blev ändå en dag av klädtvättande, diskande, ordnande, röjande och städande. Det är praktiskt och jag gillar det och att se resultatet är härligt. Nu ska jag försöka hålla ordningen och istället föröska hinna med att träna lite mera och hantverka, vilket jag inte riktigt orkat och hunnit med de senaste veckorna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti