torstai 23. toukokuuta 2013

Ny inspiration

De senaste dagarna har jag fått en hel del ny inspiration. Speciellt igår i Stockholm. Hantverkarna, alltså vår klass, var till Liljevalch och Skansen. Det var riktigt intressant. På Liljevalch såg vi en fotoutställning och jag blev inspirerad till att börja fota mera. Jag har mer och mer börjat gilla fotografering och skulle också vilja gå en fotokurs, bara jag skulle få skaffat mig en bättre kamera. På Skansen tittade vi in i olika verkstäder och stugor samt fikade och var till Skansenbutiken. Jag fick många idéer till nya projekt, som jag hoppas kunna förverkliga. Ända till igår har jag försökt undvika att köpa kylskåpsmagneter till lägenheten, men igår gick det inte längre. Jag hittade två stycken som var så söta, en på Liljevalch och en på Skansen.



Kanske jag fått dethär med renar, älgar, hjortar osv vidare på hjärnan iom Art Park-projektet, vem vet. Den andra kylskåpsmagneten var så träffande, på något sätt kändes det som om den var gjord för mig. Som en parentes kan väl nämnas att när vi strosade omkring på Skansen kom självaste Dolph Lundgren gåendes emot med sitt barn. Jag antog iaf att det var hans barn. Lite häpen blev man ju.

Iom att det varit många projekt i skolan skulle avslutas i skolan till slutet på förra veckan har jag inte hunnit träna ordentligt. Men denna vecka har jag mjukstartat för att igen komma igång, i måndags var det bodybalance som gällde och spinning idag. Spinningen var riktigt kul idag och känner att motivationen och inspirationen börjar komma ut ur sin gömma igen. Idag kände jag mig mer motiverad än på länge att det är nu eller aldrig jag ska få bättre kondition och en hälsosammare livsstil. Jag är en bit på vägen, men det är en lång väg kvar till målet. Men kanske den nyvunna inspirationen ger mig en ny kickstart!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti