keskiviikko 8. toukokuuta 2013

Intensivt

Det blev kort skolvecka dethär.  Har varit två dagar av tre möjliga i skolan och gårdagen spenderades i Helsingfors. Urvalsprov för handarbetslärare stod högst på schemat. Känner mig konfunderad nu efteråt om hur det gick, har ingen aning. Vissa delar av det skriftliga provet gick okej, medan andra delar hade jag ingen koll på. Hoppas bara på det bästa nu!

Nu är det då fyra dagar framöver ledigt från skolan iom Kristi Himmelsfärdsdag. Det innebär då för min del fyra dagar jobb och en hel del skolarbeten. Borde få största delen så gott som klart, för jag ska ha med en del av de icke-färdiga grejerna i inomhusutställningen och det är vernissage nästa veckas torsdag. Känner på mig att jag kommer att få sitta upp halva nätterna för att få det mesta klart.

Nästa vecka innebär då att vi i skolan ska bygga klart inomhusutställningen samt Art Parken,  för att sedan på torsdagkväll ha öppning av den. Det kommer att bli fyra intensiva, stressiga dagar, med mycket att göra. Jag är både nervös, förväntansfull och taggad inför nästa vecka. Nervös är jag främst för att jag är rädd att det inte hinner bli klart, samtidigt förvväntansfull att se slutresultatet samt taggad för att det är en annorlunda skolvecka där hela skolan är involverad i samma helhetsprojekt på ett mera konkret sätt än tidigare, då vi bara jobbat i mindre grupper.

Dessutom kommer pappa, farmor och några andra släktingar hit i mitten på nästa vecka. Spännande! Efter det är det bara en skolvecka kvar och sedan sommarlov.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti