perjantai 17. toukokuuta 2013

Dag 4 och 5

Igår spenderades hela dagen i skolan. Jag åkte lite över åtta på morgonen, kom hem halv nio på kvällen. Det gällde att fixa klart det sista inför kvällens vernissage, som började klockan 18.00. Tio i var jag klar och redo för kvällen. Jag satt så gott som hela dagen framför datorn och fixade klart portfolion. När jag fått allt utprintat och lagt i mapp bläddrade jag igeom den en sista gång innan vernissagen och hittade en del fel, ett språkligt, resten layoutmässigt. Jag hade försökt göra samma textlalyout på alla texter, men i några texter/meningar hade jag glömt fixa några småsaker. När jag själv vet hur mycket jobb jag lagt ner på något och sedan hittar fel jag kunde ha undvikit irriterar det mig enormt. I sådana situationer är jag lite av en perfektionist och vill ha precis allt korrekt. Men det fick lov att duga.

Vernissagen gick bra, det var mycket folk och vädret var underbart. Och så var pappa, farmor och pappas kusin där och titta också, det var kul. Jag tog mig friheten att själv också gå runt och titta ordentligt på utställningen, för jag hade inte hunnit titta ordentligt på alla konstverk. Får jag säga det själv, tyckte jag att hela utställningen var riktigt bra. För en gångs skull var jag nöjd med mitt också, förutom de små missarna i portfolion. Kvällen korades av att Finland tog sig till final i Eurovision Song Contest.

Idag har tiden gått åt till att redovisa våra projekt som är med i utställningen inför klassen. Det var roligt att höra lite mera om allas projekt. När man ser ett konstverk eller hantverksprojekt associerar man till något, men när man får höra berättelsen bakom den ser man på konstverket på ett helt annat sätt ibland.

Efter en hektisk, men jättekul, vecka ska det bli skönt med helg och förhoppningsvis få sova ut veckans sömnbrist. Jag har suttit uppe flera kvällar till halv tolv, tolv för att komma framåt på portfolion samt tittat på eurovisionen.

Trevlig helg på er!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti