keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Dag 3

Idag har det varit en bra dag. Det har varit utmärkt väder för att jobba ute, vilket jag också gjort. Jag har varit ute så gott som hela dagen och fixat på min del av utomhusprojektet. Jag och min klasskompis fick det klart och jag är nöjd, nöjd, nöjd. Det blev nästan precis som jag tänkt mig, det kom en liten förändring men det hade jag räknat med. Vi fick ändra taktik när vi skulle rigga upp renarna, för vår första plan fungerade inte så bra. Stjärnorna och månen är upphängda. Tack och lov finns det människor som vill klättra på stegar och ha sig, för jag hålls helst nere på marken och det fick jag idag.

Igår besökte de båda åländska tidningarna skolan och till och med lilla jag blev interjuvad och fotad av ena tidningen tillsammans med min klasskompis. Det var inte i dagens tidning, hoppas imorgon dagens då. I den andra tidningen hittade jag en artikel om den kommande utställningen, var tvungen att gå och köpa tidningen. Idag var då radion på plats i skolan och gissa om inte vår portfoliolärare nappade tag i mig och min klasskompis och så blev vi interjuvade av radiotanten. Som tur var det inte direktsändning och jag kommer absolut inte att vilja höra mig själv på radio.

Ikväll blir det igen portfolioskrivande för fulla muggar. Fick de förstås inte klart igår, så jag är tvungen att få det klart idag så att jag får det utprintat imorgon. Har absolut ingen ork och lust, men måste det göras så måste det. Imorgon är det då det sista som ska fixas på inomhusutställningen samt portfolion. På kvällen vernissage. Spännande!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti