maanantai 13. toukokuuta 2013

Dag 1

Dag 1 av bygga utställningen-veckan är avklarad och jag har suttit och ramat in målningar hela jävla dagen. Från nio på morgon till kvart i fyra på eftermiddagen med undantag för lunch- och kaffepaus. Saldot för min del blev ca 20 tavlor. Glasen skulle putsas, krokar skruvas fast på ramarna för upphängning samt passpartou utskäras till vissa målningar. Får se om jag drömmer om tavelinramning inatt... Jag hoppas verkligen att jag får göra annat imorgon, nämligen fixa vidare på mitt och min klasskompis Art Park-projekt. Jag känner mig nämligen lite stressad över att vi inte kommer att få klart projektet i tid, trots att det bara är att fixa upphängningsmekanismerna på våra gejer samt rigga upp dem. Där är det inte ens nämnt att jag i något skede skall hinna fixa mitt bord på inomhusutställningen. Jg skulle så gärna vilja ha klart portfolion tills vernissagen på torsdag, så jag har suttit och intensivskrivit råtexter nu på kvällarna hemma samt sprang runt i skolan idag efter att vi slutat och fotade de produkter jag hade i skolan och inte fotat ännu. Usch vilken lång mening det blev. Så resten av kvällen kommer att gå åt till bildbehandling och portfolioskrivande, medan jag förösker fundera ut när jag ska hinna ut på stan och gå de ärenden jag också borde göra. Men det är skolavslutning snart...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti