keskiviikko 1. toukokuuta 2013

1:a maj

Sitter och försöker skriva på portfolion, som vi ska ha gjort till skolan. Det går inget vidare, har kommit igång, men det går väldigt sakta framåt. Det är först nu jag fått någon idé om hur jag vill ha det. Just var det åtta veckor till skolavslutningen, nu är det tre och en halv och två veckor tills vernissagen på vårutställningen och Art Parken. Vart i helevete tog tiden vägen? Som om jag inte hade nog med annat att göra. Det finnes en hel drös med halvfärdiga skolarbeten, främst i textilen, som också borde färdigställas innan skolavslutningen, planera vad jag ska ha med i vårutställningen och därtill ska jag försöka hinna läsa på inträdesprov, göra förhandsuppgifter och jobba. Och blogga förstås! Tiden räcker inte riktigt till just nu känns det som och det går väl att nämna att kalendern ser ut därefter de närmaste veckorna. Om jag ser sömnig ut i skolan den närmaste tiden beror det nog på att jag sovit för lite pga att jag förösker få allt gjort. Om jag inte uppdaterar mig här på ett par veckor beror det på det ovannämnda.

Så första maj har alltså spenderats med att läsa på inträdesprov och skriva portfolio. Hann även ut och cykla ett varv. Tog med mig piknik korgen på samma gång och var upp till lotsstugan på piknik. Satt och tittade på båtarna. Det var soligt, men blåste kallt. Igår, valborgsmässoaftonen,  fick jag uppleva en för mig ny tradition. Nämligen majbrasan. Här tycks man ha majbrasor, vilket jag inte är uppväxt med. Hängde med en klasskompis till en majbrasa ute på landet, vilket var jättetrevligt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti