sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Bra vecka

Veckan som gått har varit en bra vecka. Har kommit bra framåt på flera projekt i skolan och försökt samma sak hemma och lyckats delvis med det också. I träningsväg har det varit en dundervecka! :) Och helgen kan jag inte heller klaga på, har varit ledig hela helgen. Jag har dock inget emot att jobba heller på helgerna, men visst är det roligt att vara ledig ibland också.

I keramiken är det ett vattenkanneprojekt på g. Vi har skissat, gjort tre olika prototyper utgående från våra egna skisser och slutligen ska det bli en kanna kvar som görs i större format. Det är den slutgiltiga kannan jag började göra i början av veckan och ska försöka få den klar för torkning inkommande vecka. Även metall stod på schemat i början av veckan och det är ett ämne jag storgillar. Blev nästan klar med det lilla tennprojekt jag höll på med och tillnäst ska jag göra en väggklocka av en gammal LP-skiva och korkar.

Textil är ett annat ämne jag också storgillar och där håller vi på med vävning. Vävde först en matta till mig själv och nu väver jag en liten väska. Denna gång fick vi sätta oss vi en färdig uppsatt väv, vilket försnabbade vävningen avsevärt. I höstas när vi vävde satte vi upp varsin väv. Det tog tid, men det var intressant.

På träslöjden fick jag fixat klart sinkningarna (en sorts sammanfogningar) på lådan jag gör. Så jag fixade botten och lock till lådan och måste säga att det var kul att göra något annat på träslöjden för en gångs skull. Jag har hållit på och sinkat sedan efter jullovet ungefär.

I träningsväg har det blivit yoga, zumba, springmatta och flowin denna vecka samt en del promenader. Provade flowin för första gången i lördags och det var riktigt kul och effektivt dessutom. Ni får den bästa beskrivningen av vad det är då ni googlar det, ifall ni funderar vad det är.

Lördagkväll firade Arken 40-årsjubileum så jag stack iväg dit med några klasskompisar. Vi hann även med ett besök till både Indigo och Kino. Det var mera folk ute igår än veckan innan och det var trevligt, så vi behövde i alla fall inte känna oss ensamma. Det blev en riktigt trevlig kväll/natt och till och med jag som inflyttad såg bekanta ansikten. Men å andra sidan är Åland litet, alla tycks känna alla här.

Det var veckan i ett lite längre nötskal. Får se om inkommande vecka  för med sig lika mycket som veckan som varit. Har en del inplanerat, men om allt blir av återstår att se. Trevlig inkommande vecka till er alla!

1 kommentti:

  1. Anonyymi18.3.13

    Roligt att höra att du trivs och mår bra tii på uutlandi
    h.Bengt

    VastaaPoista