maanantai 28. tammikuuta 2013

Förändring

Ibland är det någon sak, låt eller ett diskussionsämne i skolan som sätter fart på min hjärnverkssamhet. Och det blir inte lugnt innan jag kommit på en lösning samt fått sova på saken. Idag har det varit en sådan dag. Har funderat på två olika saker. Det ena är privat och det andra tänkte jag dela med mig av.

Vi satt och diskuterade smått med klasskompisarna i väntan på bussen idag efter skolan. Och så var det något som fick igång min hjärnverksamhet. Den senaste tiden har jag inte haft någon större motivation till att blogga. Jag har ofta börjat på ett inlägg, men raderat allt och struntat i det. Jag har kännt att jag inte har någon egentlig riktning med mitt skrivande, det har bara blivit en hel massa spam nu som då. Och så idag under diskussionen i skolan tändes ett ljus i mitt huvud. Kanske ska jag förändra bloggen en aning? Kanske ska den ha ett visst tema? Kanske jag skulle få fler läsare då? Kanske jag skulle återfinna motivationen till att blogga? Det var många frågor som dök upp i mitt huvud, men än så länge finns det inte så många svar, men processen pågår i min hjärna. Så med andra ord: om det börjar hända grejer här på bloggen, så är det bara jag som fått inspiration. Det kan bli lite råddigt (finlandism, eller?) ibland, men stå ut.

Den privata grejen har jag kommit lite längre på. Det är många olika ställningstaganden jag funderar på och frågar mig, vad står jag för? Även det går framåt i rätt riktning. Eller det finns väl inget rätt eller fel i olika ställningstaganden. Men det finns moral. Det där blev kanske motstridigt, men mitt ordförråd och förståelsen för innebörden i svårare ord är inte alltid det bästa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti