maanantai 31. joulukuuta 2012

Året var 2012

Året som gått har varit en av de mest händelserika och minnesvärda åren. Året började med en hel massa skolarbeten och läsning inför studentskrivningarna. Och så kom den dagen i februari, då ABI-12 var sista dagen i skolan och firade det med penkkis för hela slanten. Det är en av de dagarna jag sent kommer att glömma. Program åt resten av skolan och på kvällen middag med hela klassen samt lärarna. Jag var knappast den ända som hade tårar i ögonen den kvällen. TACK alla för tre fina år! Ni vet vem ni är och ska vara stolta över er själva.


Sedan blev det mera läsning, som till slut kulminerade i studentskrivningarna i mars. Det var nervöst kan jag lugnt säga. Till slut kom resultatet och student blev man. Från gymnasiet jag gick i blev vi 69 studenter i våras.






Men före studentdimissonen bar det av mot en efterlängtad resa. Flyget gick till Kreta tillsammans med två underbara vänner, som också blev studenter i våras. Det var en vecka med många inslag och bättre väder kunde man inte önska sig.



Stranden

Knossos

"Savannen"

Stranden   
I mitten av juni bar det sedan av mot Åland för att tillsammans med en kompis sommarjobba. Jag mitt ute i skärgården, hon på fasta Åland. Under sommaren hann jag träffa många nya människor och uppleva många nya saker.

Åland

Efter sommaren var det tänkt att jag skulle åka tillbaka till fastlandet och jobba iom att jag inte fick någon studieplats. Men, men... det blev inte som jag tänkt. Det blev att lämna på Åland och gå en två-årig hantverkslinje, som jag sökte till sent omsider. Det blev att packa igen och styra kosan söderut än en gång och jag har inte behövt fundera om jag gjorde fel val. Jag har lärt mig mer om hantverk och fått prova på nya tekniker. Och träffat nya, trevliga människor.

Har jag ångrat något jag gjort under det senaste året? Nej.
Har jag velat ändra på något som hänt under 2012? Nej.

Med andra ord är jag väldigt nöjd med året som gått och glad och tacksam för allt som hänt och blivit som det blivit. Det kan bli bra trots att det inte alltid blir så som man tänkt sig. Gymnasietiden var tung ibland, men där fanns även glädjen och skratten. Och så kom Åland emellan. Alla jag mött har fått mig att tänka till på ett positivt sätt.

Hoppas och ska försöka göra 2013 till ett lika bra år. Nu återstår det bara att säga:

GOTT NYTT ÅR FOLK!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti