sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Annorlunda lillajul

Det blev en minst sagt annorlunda lillajul i år för min del. Från början hade jag planerat att baka pepparkakor, koka risgrynsgröt samt fixa lite skolarbeten. Att baka pepparkakor och koka risgrynsgröt blev det inte, för det hann jag inte med. Risgrynsgröt fick jag äta ändå. Hemma har vi inte haft så många lillajulstraditioner, men nu bor jag inte hemma längre, så då måste man skapa egna.

På fredag kväll var jag och bowla med några klasskompisar. Jag är inget vidare på bowling, men det var kul ändå. Det där borde man göra oftare. På lördag bar det av mot lillajulmarkanden vid Jan Karlsgråden. Även där hittade jag sällskap. Annars trevligt, men lite mera tid att hinna kolla runt ordentligt hade inte skadat. På kvällen var vi några stycken hos en klasskompis och spelade poker för att sedan dra ut i Mariehamns nattliv. Jag har alltså gjort två saker jag inte gjort förut; spelat poker och varit ut på klubben, krogen eller vad fan man nu skall kalla det. Måste väl erkänna att jag gillade båda grejerna. Jag hängde kanske inte med i pokerspelandet hela tiden, men å andra sidan var det ju första gången. Det senare nämnda var en intressant upplevelse och jag var nykter hela kvällen och det är jag stolt över. Så avskräckt blev jag inte, att jag inte kunde åka ut en sväng någon gång ibland. När jag väl blivit varm i kläderna hamnade till och med jag ut på dansgolvet. Jag var tvungen och kolla läget först och konstaterade att det fanns lika många dansstilar som det fanns människor på dansgolvet, så det var bara att köra sin egen stil. Och slutligen idag firades första advent och jag besökte kyrkan, vilket åtminstone blivit en tradition med åren.

Är tacksam för denna annorlunda, trevliga helgen med lika trevligt sällskap!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti